onsdag 13 april 2011

Räddad!

För att försöka minimera risken att helt ruinera mig med inköp av nya växter, brukar jag försöka intala mig själv att jag ska koncentrera mig på några saker varje år och att det ju finns fler år att börja med allt det andra. En sak som jag har varit sugen på att skaffa är någon doftviol, men det tänkte jag, kunde bli nästa år för att inte göra årets lista på önskeväxter ännu längre.

Och så imorse när jag tog ut cykeln från garaget, så snubblade jag på en liten viol på vår uppfart! Den växte där tappert på betongen. Så när jag kom hem från jobbet, räddade jag den och satte den i en liten kruka. Den ser visserligen väldigt medtagen ut och är väldigt liten, men vem vet, den kanske hinner växa till sig lite till nästa år... :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar