tisdag 10 juli 2012

Äntligen klar! :-)

Häggmisplarna är äntligen i jorden! :-) Jag kom till plantskolan tio minuter innan stängningsdags för några dagar sedan. Jag var glad att jag på den tiden lyckades få med mig både häggmisplar och jord men väl hemma såg jag att jag fick 7 A. spicata och en kopparhäggmispel. Tyvärr hade jag redan tagit av etiketterna så jag har ingen aning, vilken som är fel. Jag hoppas att den är i en av kanterna nu.
Tanken är att det här ska vara en lugn plantering och ingen galen perennrabatt men jag ska nog ändå ha någon marktäckare, antagligen skugggröna som jag har mycket av. Det blir säkert någon vårlök också.

Annars gillar jag den här kombinationen just nu: rosen Buff Beauty med salvia, daggkåpa och en underbart ljusgrön doftfunkia.

Pionvallmon har slagit ut. Den tänker jag säkert så igen nästa år. Jag ser fram emot den mörka också. Den slår nog ut om några dagar.

Klematisen jag köpte på rea för några veckor sedan har börjat blomma. Helt underbar den också.

I söndags var vi på bakluckeloppis i närheten. Riktigt bra loppis och förutom fina gummistövlar och krukor köpte jag dessa kärl från Höganäs som passar så fint i uterummet. :-)

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar