lördag 28 juli 2012

Fina kombos...




Jag förstår inte riktigt varför det inte går att få fast på kort, men i verkligheten är det här en av mina favoritkombinationer i trädgården just nu: Ormrot, en mörk alunrot och de ljusa blommorna från jättedaggkåpan. I bakgrunden som just nu överallt hos mig blåklint. Den har fått vara kvar för att jag gillar den väldigt mycket, men den har nog tagit över lite väl mycket, så snart ryker en hel del av den tror jag...

Rosen Buff Beauty trivs väldigt mycket ihop med salvia och eftersom den jag sådde själv fortfarande är väldigt liten, köpte jag några färdiga plantor av 'Ostfriesland' och någon annan sort som jag inte minns just nu. 




Inte direkt någon kombination, men den här löken kommer upp lite överallt i min rabatt vid vägen. Jag antar att jag har satt den i höstas, men har glömt det. Den passar hursomhelst väldigt bra som uppstickare lite här och där både bland andra blommor och som här bland blad från pioner, forsythia och annat.




Den här fina mörka kärleksörten är ett spontanköp från förra året. Riktigt fin är den och jag tycker att den passar väldigt fint ihop med lammöronen som jag hoppas ska bre ut sig ordentligt.




Någonstans där jag har sått både blåklint, ringblommor och rosenskära är längs vårt fula staket. Riktigt fin ängskänsla blev det, så det får definitivt bli repris på det nästa sommar. Det ska bli spännande att se hur det ser ut när rosenskäran blommar.




1 kommentar:

  1. Det är svårt att fånga trädgården på bild men jag ser vad fint det är. Bergormrot står på min inköpslista. Så snygg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera