torsdag 23 maj 2013

Maj



Jag väljer att se det som ett positivt tecken att jag inte hinner med att ta kort eller skriva några blogginlägg utan lyckas leva lite mer i nuet som man ju gör allt för sällan nuförtiden (tycker jag iallafall). Men idag när solen kom fram en stund tvingade jag mig själv att ta några foton i trädgården så att inte ännu mer blomning går mig förbi utan att bli dokumenterad...

De tre bergbambu som jag planterade förra året såg väldigt bruna och risiga ut, men nu börjar det komma lite grönt på dem, så jag hoppas att de repar sig med mycket vatten och kärlek.


Och honungsrosen vid det gamla äppelträdet börjar ta fart ordentligt. Snart kan jag börja binda upp den i trädet. Jag ser verkligen fram emot dess första blomning.


Den knallgula smörbollen blommar för fullt.


I höstas flyttade vi jordgubbarna till tre stora lådor som jag hade byggt. De verkar repa sig och det ska bli spännande att se om vi får ordentligt med jordgubbar i år.


Den marockanska myntan har börjat växa till sig ordentligt. Trevligt för då blir det många mojito från trädgården... :-)


När jag planterade potatis blev det två stycken över och de har lilla sonen fått i en egen hink. Jag tänkte att vi skulle lägga på lite mer jord efter hand. Jag förstår inte varför men av någon anledning växer barnens växter alltid mycket snabbare än mina egna...


Dahliasamlingen står på altanen och växer till sig...


Längs gatan ser det ut såhär med alla tulpaner (Queen of night och Dordogne tror jag detta är framför allt) som jag beställde från Holland i höstas.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar