söndag 19 januari 2014

Tulpaner och fåglar


Jag kunde inte annat än att testa min nya kamera på att fota en gammal bukett tulpaner på tulpanens dag häromdagen. Jag hör till dem som tycker att tulpaner blir så himla vackra när de börjar torka in. Inser nu att de inte ser lika gamla ut på bilderna än i verkligheten, men vackra är de hursomhelst. :-)




Jag har också försökt mig på att fota några fåglar utanför fönstret. Det är inte lätt när de flyger iväg så fort jag kommer med kameran och jag vill inte riktigt skrämma iväg våra nya grannar heller med att lura bakom gardinen med ett jätteobjektiv... ;-) Men sakta men säkert börjar några av fåglarna fastna på bild.



Jag brukar ha en hel del bröd över som jag funderar på att börja ge till fåglarna, men jag är rädd att det ska bli äckligt, dels när det blir blött och när fåglarna börjar sprida det i halva trädgården. Är det någon som har några tips på hur man ska ge det till dem så att man minimerar spridning och äckel utan att krångla till det för mycket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar