fredag 14 mars 2014

Det blommar och blommar... :-)


Oj, vad det blommar ute i trädgården för att bara vara mitten av mars! :-) De här betongäpplena fyndade jag för några veckor sedan. Jag skulle vilja ha lite mer pynt i trädgården och de här tycker jag är alldeles lagom snygga.


Honungsrosen som jag planterade vid det gamla äppelträdet har börjat vakna till liv. Jag ser fram emot de första blommorna i sommar och hoppas att rosen kan börja ta klivet upp i trädet i år.


Krokusarna blommar för fullt. Dessa är favoriterna Ard Schenk.


Jag har inte haft så mycket tur med julrosorna tidigare men detta stora exemplar som jag fick av min mamma i julas och som jag sedan planterade ut har blommat överdådigt i ett antal veckor nu. Riktigt underbart och nu när jag har klippt bort bladen syns det ännu bättre.


Jag älskar mina blåsippor som redan blommar. De brukar vara väldigt tidiga, vilket såklart uppskattas ännu lite extra. Lite svårfotade är de dock...


Dessa snöklockor fick flytta hem till mig när min mamma sålde sommarstugan i somras. Helt underbara är de. Nu hoppas jag bara att blommorna får fortsätta att må bra och det inte kommer ett stort bakslag i form av en till sen vinter...

1 kommentar:

  1. Så fint du verkar ha det. En honungsros står på min önskelista och förhoppningsvis kan jag plantera en i år vid mitt gamla klarbärsträd.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera