lördag 4 augusti 2012

Altanen

Det är så mycket fint som blommar just nu att jag inte ens orkar börja välja fina bilder. Jag får se om jag orkar lite senare, men just nu nöjer jag mig nog med en uppdatering på ett av årets stora projekt - altanen.

Vi har sedan vi flyttade in i huset för tre år sedan saknat en riktig uteplats. Vi har ju uterummet, men när vi vill sitta ute på sommaren har vi fått ställa trädgårdsmöblerna på gräsmattan. Men nu har vi äntligen lyckats hitta en snickare som har påbörjat arbetet. Vi har grävt ut själva och resten är på god väg. Just nu har snickarna semester, men förhoppningsvis ska altanen färdigställas nästa vecka eller veckan efter. Såhär ser det ut just nu:


Planen är att vi bara har ett trädäck och att vi har en liten rabatt vid kortsidan som utgör någon sorts avslutning. Jag har inte bestämt, vad jag ska ha för växter men är lite sugen på en fin bambu och kanske något eller några fina gräs, såklart blandade med saker som blommar fint på sommaren. I hörnet där röret från hängrännan är vill jag gärna ha en klätterros, men det är inte heller bestämt, vilken. Jag har börjat bli lite sugen på blåregn också, men vet inte riktigt, om jag skulle kunna ha det här någonstans och i så fall var.

Det är trevligt när det går framåt, framför allt när man inte ens behöver göra något själv och vi hoppas att vi får sitta på altanen redan i sommar. :-)

1 kommentar:

  1. Veranda är verkligen så skönt att ha och det är inte fel att någon annan bygger den. Vi gjorde så mycket vi hann på Gotland innan vi åkte hem och resten får snickaren göra.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera