fredag 1 juni 2012

Myntte

När jag var liten åt vi alltid middag ute i trädgården på sommaren. Min mamma dukade oftast bara fram en kanna hett vatten så fick vi själva plocka myntablad och göra te. Jag hade helt glömt bort hur gått det var men när jag satt på en pub i Belgien förra sommaren och drack färsk myntte, bestämde jag att jag måste börja odla mynta hemma! Det finns någon sort som har börjat sprida sig flitigt hos mig men jag vet inte riktigt vad det är för sort. Så nu har jag  testat och det är inte jättegott direkt. Är det pepparmint man ska ha? Någon som vet vad som är godast till te? Om ni har tips på hur man håller den på ett ställe och minimerar spridningen, tas de också gärna emot. :-)


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

  1. Jag tror det kan vara pepparmint, vi har det till våra drinkar :-) Jättegott. Att begränsa den? Vi har i en stor ektunna men jag tror man kan plantera den med kanter runt. Kanter av plast, trä eller metall. Eller ta en stor kruka och ta av botten och plantera i jorden.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera