måndag 11 juni 2012

Räddade aklejor

Aklejorna som jag räddade från komposten passar riktigt bra i en liten vas bakom persiljan som bor i mina fina konservburkar.


Idag efter jobbet har jag lyckats plantera allt som jag köpte de senaste veckorna. Jag satte också väldigt spontant upp en rosbåge med två nya klematis i grönsakslandet som blev riktigt lyckad. Jag orkar inte ta någon bild för jag vet att jag inte kan fånga stämningen på den utan jag njuter av den helt själv. :-)


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

  1. Snygg räddning :-)Härligt att du fått allt i jorden...det har inte jag men till helgen, då!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Japp, det är jättenkelt med näckrosor. Jag har lagt ut en webbadress där du kan hitta massor av olika sorters näckrosor. Jag kollade på den sidan - Vattenliv.nu - förra året och bad sedan min plantskola beställa näckrosen jag fastnade för.

    Lycka till!
    //Linda

    SvaraRadera