fredag 6 april 2012

Egna äpplen i april... :-)



Ja, lite skrynkliga är de allt, men jag är mäkta stolt över mig själv att jag har lyckats hålla våra Cox Orange vid liv ända tills april! Jag som brukar vara värdelös på att ta vara på mat och sådant som växer i grönsakslandet. Det enda jag brukar klara av att bevara är sånt som går att frysa. Men idag har vi gjort smulpaj med alldeles egna äpplen från trädgården. :-) Det verkar som om det kan bli en flytande övergång mellan egen äppelpaj och rabarberpaj från trädgården i år. :-)

Och här en bild på den färdiga pajen och kökshjälpen som så gärna ville vara med på bild. :-)


2 kommentarer:

  1. Ja, de var ungefär lika skrynkliga som fingrarna när man varit i vatten för länge ;-)
    men så härligt att kunna göra egen äppelpaj nu!
    Den söta kökshjälpen ser ju väldigt glad och nöjd ut :-)
    Trevlig påsk! Kram, Ingela

    SvaraRadera
  2. Men så härligt! Har ni jordkällare eller var har du förvarat alla äpplen?
    Ha en härlig påsk!
    Kram Hélena

    SvaraRadera