tisdag 22 maj 2012

Geranium 'Variegated Lotusland'

Jag köpte den här sticklingen för de underbart brokiga bladen och tänkte, när jag såg att den skulle ha rosa blommor som inte alls verkar passa ihop med bladfärgerna, att man ju alltid kan ta bort blommorna. Så började den första blomman slå ut för några dagar sedan och se så fin den är! Inget ont om maffiga stora pelargonblommor men det är trevligt med såna här små söta blommor också.

Annars ligger jag hemma med magsjuka men jag börjar må lite bättre så jag lyckades ta en runda med vattenslangen idag. Det behövs verkligen nu, framför allt med tanke på hur många saker jag omplanterade i helgen. Det var trevligt att gå en runda i trädgården. Jag upptäckte att massor aklejor har slagit ut, både de vita och rosa jag brukar ha men även lila och svarta som blommar för första gången hos mig. Den vita nävan jag satte förra året har börjat blomma med små söta blommor. Jag får gå en runda med kameran snart.

Jag ska försöka lista ut hur man bestämmer själv var bilden ska hamna i ett inlägg också när man bloggar från mobilen...


1 kommentar:

  1. Hoppas du mår bättre och blir frisk fort. Visst kan de enkla blommorna skönt bryta av de mer maffiga. Nu är det torrt i rabatterna...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera