fredag 10 februari 2012

Tävlingar :-)

Hittade precis en trevlig tävling på Lydias Gröna Fingrar. Det är sista dagen att tävla idag och man kan vinna fina perenner.

Länk
Jag var såklart tvungen att direkt kolla in Lydias affär och blev väldigt glad när jag såg att den inte alls ligger särskilt långt härifrån. :-) Affären ligger väldigt nära Söderåsens Nationalpark, vilket råkar vara precis där vi ska ha vår årliga släktträff i juli i år så om jag inte hinner kolla in affären innan, tänker jag nog försöka dra med mig hela min trädgårdsintresserade släkt dit. ;-)

Och så kom precis en till tävling i en av bloggarna som jag brukar läsa. Det är Tant Otteskrufv som lottar ut en filtad tantsittlapp som hon kallar den för att fira att hennes blogg fyller 1 år. Grattis! Tänk att få sitta på en sådan som håller rumpan lagom varm när man äntligen får sitta där ute i första vårsolen igen! :-) Förhoppningsvis på vår nya altan om det hinner byggas någon innan dess... Här är en bild på tantsittlapparna man kan vinna:



Annars händer här inte särskilt mycket. Det börjar gro lite i såkrukorna. Vissa frön kan man nästan se hur de växer! Jag tittade till sådderna efter jobbet igår och så igen innan jag gick och la mig och det var massa nya som hade kommit upp på bara de få timmarna. Men imorgon ska jag ta barnen och åka till min mamma i några dagar, så då får sådderna vila lite här hemma och förhoppningsvis hållas vid liv av sambon. Sen när jag kommer hem tänkte jag så lite mer och börja ta tag i att försöka få liv i mina pelargoner igen.

Ha en riktigt trevlig helg allihopa!

3 kommentarer:

  1. Så kul att du vill vara med och tävla! :o) Bara ett litet tips: du får gärna klicka på gilla-knappen överst på fb-sidan för att få full pott i poängen.
    Jättetrevligt om du kommer till Trädgårdsdrömmar i sommar, jag kommer att lägga ut nyheter & erbjudanden på fb-sidan.
    Ha en finfin helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  2. Tävligar e alltid kul :)
    å missa nu inte........

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    förra helgen var det 111 fina bloggar med :)
    VÄLKOMMEN
    HÃ¥kan

    SvaraRadera
  3. Hej kerstin! Hoppas din helg blev lyckad. Såg att du tittat in och undrade över tobaksblomman. Jag lät den bara stå kvar, klipper inte ner något på hösten och så nästa säsong så bara kommer det massor med småplantor lite här och där. Inte där man vill ha dem men då kan jag ju bara gräva upp och flytta. Lycka till! Kram Pia

    SvaraRadera