torsdag 2 februari 2012

Vilken otur...


De här fina vårblommorna hade min bror köpt till mig i födelsedagspresent förra veckan. Så fina och jag som just tänkte skaffa mig mina första våririsar och vintergäck till trädgården... Varför otur då? Jo, för han bor inte direkt på lagom avstånd så att man kan springa in på en fika då och då, men jag skulle dit förra veckan och då skulle jag ju få blommorna. Men jag blev väldigt plötsligt magsjuk och fick stanna hemma. Så idag skickade han denna bild till mig. Så nu får han njuta av dem i sitt köksfönster istället. Jag ska dit om två veckor. Får se om det finns någon blomma kvar då, annars får jag fortsätta att stirra på bilden och fundera på vart de ska få flytta i trädgården sen när det går att gräva i jorden igen.

När jag såg de fina sakerna Isa i Isas Trädgård har gjort med decoupage blev jag lite sugen på att prova igen. Jag testade för ungefär ett år sen och misslyckades katastrofalt, så jag hade nog gett upp. Men nu skulle jag ta ett ryck och försöka igen. Skam den som ger sig! I köket stod en gammal glöggflaska som faktiskt är rätt fin, så den ska få bli vas som första försök. Men det verkar vara ett långtidsprojekt att få bort etiketten på den. Den har legat i blöt i två timmar nu och limmet börjar låååångsamt släppa. Så decoupageförsöket får tydligen vänta till en annan dag. Så nu ska jag njuta av en lugn kväll istället och sedan gå och lägga mig tidigt. Det är väl behövd efter en vecka med långa dagar och sena kvällar på jobbet.

2 kommentarer:

  1. Härligt att kunna njuta av blommorna hur som. fick ett litet leende på läpparna när jag läste i ett tidigare inlägg att du skall försöka lära dig tycka om tagetes. Åååå det är inte svårt. Jag lovar finns såååå många olika sorter och sen är de ju så bra till mycket. Drinkar och rosor till exempel.Ha en fin fin fredag/Gela

    SvaraRadera
  2. Hej Kerstin !

    Åh så roligt att du blir inspirerad av mina decoupagealster ! Det låter spännande med din flaska ... har gjort på tyg, lerkrukor och trä tidigare, men aldrig på glas så det blir spännande att få följa ditt projekt ! Jag blev så inspirerad av din kommentar hos mig att det nog blir något skapande i helgen här med !

    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera